De fiecare data cand mergem cu masina ne reamintim de starea jalnica a drumurilor. Gropile sunt multiple, uneori greu de evitat si vrand nevrand dai peste ele. Te gandesti de ce nu se investeste in infrastructura, blamezi taxele care se aduna pe an insa la fel ca si gropile din pacate. Si cum de fiecare data se aude aceeasi poveste cu lipsa de fonduri un alt strat se adauga; costurile sunt mai mici insa de scurta durata.
Erik Schlangen vrea sa revolutioneze intreg sitemul de pavaj printr-o modalitate bine gandita, simpla in aparenta si care va schimba situatia pe termen lung. Combinand nevoia de asfalt de buna calitate insa si nevoia de a tine bugetul la un nivel decent ideea sa este uluitoare. Ce implica? In primul rand se va schimba modalitatea de a asfalta de la compozitie incepand. Bucati de sarma, acele clasice care se folosesc in bucatarie se vor adauga la compozitia de aslfalt, cu bitium. Proprietatile acestuia vor uimi.
Cu o masina de inductie care sa incalzeaza in interior sarma si care sa o faca sa se muleze practic va fi necesarul pentru ca asfaltarea sa se realizeze in conditii optime. Cu sanse ca aceasta combinatie de elemente sa se repare singure de-a dreptul iata solutia pentru ca reparatia drumurilor sa nu fie o grija constanta ci pur si simplu nici macar necesara. Cu elementul minune fibra de otel si inductia de caldura Erik Schlangen crede ca rezultatele nu vor intarzia sa apara.
Desigur neincrederea este prezenta deci pana la proba contrarie se considera a fi un experiment. Insa in numele cercetarilor realizate o portiune de asfalt a flost deja turnata in modul acesta si conform a ceea ce el sustine se poate ca sa dureze ani pana cand sa apara primele probleme. Timpul insa va decide.