Pentru a avea o campanie SEO de succes, este foarte important sa intelegeti comportamentul potentialului dvs client.
Asa cum celor de la google le place sa spuna, „construiti pentru utilizatori si nu pentru motoarele de cautare”. Cand utilizatorii au parte de o expierenta proasta pe site dvs ( nu reusesc sa finalizeze o comanda, nu gasesc detalii despre produse) acest lucru se va rasfrange si asupra rezultatelor din motoarele de cautare.
De obicei avem 3 tipuri de utilizatori care urmaresc sa faca unul din urmatoarele lucruri:
[checklist]
- Utilizatorul comercial, este acel tip de user care va cauta produse sau servicii urmand a le cumpara din mediul online
- Utilizatorul informational , este utilizatorul care foloseste internetul pentru a se informa si a extrage informatii.
- Utilizatorul operativ, este cel care foloseste internetul pentru divertisment navigand pe site-uri precum youtube si facebook
[/checklist]
Asadar , in momentul in care utilizatorul ajunge pe site-ul dvs si se incadreaza in una din cele 3 categorii de mai sus, acesta va fi multumit de site-ul dvs?
De ce este relavant acest lucru?si mai ales, cum puteti afla reactia utilizatorul din site-ul dvs?
Toate aceste lucruri se reflecta asupra bounce rate-ului, adica numarul de utilizatori care dupa ce au ajuns pe site , au iesit imediat.Acest lucru poate influenta si ranking-ul in motoarele de cautare intrucat un bounce rate mare este un indice clar pentru google ca utilizatorii nu sunt satisfacuti de site-ul dvs.
Un „bounce rate” mare cred ca poate avea si alta semnificatie: utilizatorii incearca sa-si formuleze o parere despre un anumit serviciu/produs, iar din aceasta cauza acceseaza doar o pagina a websitului tau (ie aceea de care sunt interesati pentru moment). Am dreptate?