Nu exista numai efecte negative in socializarea din mediul online, ci la fel de bine exista si parti pozitive in legatura cu acest subiect, insa aici vom vorbi despre felul negativ in care ne influenteaza vietile socializarea online. Socializarea virtuala poate fi o adevarata pierdere de timp care ne fura o gramada de ore utile in mod normal in timpul unei zile si in care nu facem aproximativ nimic productiv.
In vreme ce este adevarat ca o parte di acel timp este destinat crearii si mentinerii relatiilor importante de afaceri, a legaturilor profesionale sau personale, este de asemenea adevarat si ca este foarte simlu sa devii distras de la treburile tale si sa sfarsesti prin a destina prea mult timp pretios vizualizarii profilelor altor oameni, a jucatului si chatului sau a altor activitati care se pot intreprinde in aceasta lume virtuala.
Userii de Facebook isi petrec aproximtiv 6 zile in fiecare luna pe acest site, in timp ce cei care socializeaza in mediul online isi petrec de trei ori mai mult timp in acele comunitati pe cat isi petrec altii in activitati online cum ar fi trimiterea de e-mailuri. Soializarea online invita corporatiile sa iti invadeze intimitatea si sa iti vanda informatiile personale.
Ai postat vreodata vreun comentariu pe Facebook, doar ca sa observi dupa aceea o reclama care apare cu un continut legat de postarea ta? Proiectele Facebook au adus castiguri de peste 3,8 miliarde de $ doar in anul 2011. Acest lucru nu este foarte rau pentru un site cu inscriere gratis. Daca Facebook sau alte retele sociale nu percep taxe si bani userilor acestora, cum se face ca au atat de multe castiguri materiale?
Acestia au parte de asemenea castiguri prin vanzarea abilitatii de a tinti reclamele specifice unui anumit grup de oameni sau indivizilor in particular. Pe site-urile de socializare online, nu site-ul in cauza este produsul, ci userii acestora sunt.