Poate nu ai aflat inca, insa masinile autonome Google au avut nevoie de interventie umana- de moda veche- pentru a evita accidentele rutiere ce ar fi putut avea loc in timpul testarii masinilor futuriste, pe drumurile din California- sustine compania Google. De asemenea, gigantul tech sustine ca rezultatele sunt incurajatoare, numai ca demonstreaza ca tehnologia din prezent mai trebuie imbunatatita pentru a-si atinge obiectivul adevarat: acela de a nu avea nevoie de un sofer la volanul masinii. Avand in vedere sutele de mii de kilometri pe care masinile Google le fac in fiecare luna, cele 11 accidente ar putea reprezenta echivalentul unui accident odata la fiecare 3 ani de zile, in functie de cat de mult se conduce vehiculul in Statele Unite.

Mai mult decat atat, au mai existat alte inca 272 de cazuri in care masinile autonome au intregistrat cel putin un esec de software din cauza senzorilor montati la bord, fortand persoanele din interior sa intervina- doar atunci cand a fost cazul. Cu toate ca Google nu a oferit mai multe detalii in ceea ce priveste acest scenariu, problemele au inclus scenarii in care masina autonoma nu a vazut semaforul, nu a cedat prioritate pietonilor si a comis unele incalcari de lege in trafic. De asemenea, au existat cazuri in care interventia umana a fost necesara, deoarece alti soferi au fost cei inconstienti, existand zeci de cazuri in care acestia fac manevre periculoase.

Google doreste imbunatatirea tehnologiei

„Cautam sa imbunatatim cat mai mult aceasta tehnologie. Dar inca nu este gata”- sustine Chris Urmson, cel care conduce proiectul Google self-driving car. „De aceea ne testam vehiculele in mod constant, avand volan si pedale.

Bryant Walker Smith, profesor de la Universitatea din California de Sud, care monitorizeaza atent evolutia si dezvoltarea masinilor autonome, sustine ca rata de coliziuni nu este „teribil de ridicata, dar nici nu prezinta un grad de siguranta optim”. Mai mult decat atat, acesta este de parere ca Google ar trebui sa compare accidentele din randul masinilor conduse de catre oameni cu cele care ar putea sa se intample in cazul vehiculelor autonome, pentru a obtine o imagine de ansamblu.

De Admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *