magazin onlinemagazin online

In vremuri de restriste si de criza nu prea ai multe optiuni viabile cand vrei sa incepi o afacere. Antreprenorii se vad pusi in dificultate pentru ca resursele sunt limitate si ideile de afacere necesita o investitie pentru implementare. O solutie ce pare a fi din ce in ce mai la indemana se dovedeste a fi un magazin online.

Odata luata hotararea pornirii unei astfel de afaceri, antreprenorul trebuie sa se asigure ca are cunostinte ce acopera cel putin doua domenii: comertul si business-ul online. Aceste cunostinte le poate obtine urmand un program comert care sa il instruiasca in acest sens, trebuie sa stie de asemenea despre marketingul specific acestui tip de afacere si desigur sa aiba cunostinte solide pentru lucrul in mediul online. Daca aceste cunostinte lipsesc sau sunt in curs de dobandire, este necesara ceva rabdare, deoarece cursurile pot fi de durata.

Antreprenorul trebuie sa se informeze, sa puna tot felul de intrebari, sa se consulte cu specialisti in domeniu sau cu persoane care au pornit deja in acest mediu, pentru a avea idee despre ce este vorba. Va trebui tot in aceasta perioada, sa gaseasca o echipa impreuna cu care sa porneasca la drum, pentru ca este foarte greu sa faci totul de unul singur.

Avantajul pe care il prezinta un magazin online este costul redus de realizare. Costurile implicate tin de platforma software, achizitia domeniului, cheltuiala cu designul web si dezvoltarea site-ului si nu in cele din urma costurile cu promovarea si optimizarea site-ului. Dupa cum am spus, investitia initiala nu este foarte mare, in principiu momentul lansarii este cel mai costisitor, ulterior costurile vor fi generate doar de mentenanta, de relatiile cu furnizorii si clientii; foarte important insa este realizarea unui plan de afaceri, in care sa fie trecute atat cheltuielile cunoscute cat si cele neasteptate ce ar putea aparea pe parcurs. Per total suma initiala investita depinde foarte mult de ceea ce se doreste sa se obtina. Desigur un magazin online mic, de familie, va avea costuri mai mici, insa lansarea unui magazin online intr-un domeniu cu o concurenta ridicata, precum IT&C, va necesita o cheltuiala mai mare.

Odata lansat magazinul online, nu trebuiesc ignorate modalitatile de promovare online, foarte importante, desi de multe ori la inceperea unei afaceri sau pe parcursul evolutiei acesteia bugetele pentru partea de promovare sunt relativ reduse. Oricat de putin, dar trebuie investit si in campanii de promovare online, in SEO – care va oferi vizibilitate, implicit mai multi vizitatori si va creste rata de conversie, sau campanii AdWords ori campanii de marketing afiliat.

Principalele obstacole cu care se va confrunta antreprenorul vor fi resursele, mai exact lipsa lor. Elementul vital al afacerii este ideea, insa lipsa resurselor este un impediment important. Trebuiesc bani pentru lansare, bani pentru echipa, bani pentru stocuri, pentru furnizori si pentru promovare. Acest impediment poate fi repede depasit sau echilibrat daca se gaseste nisa corespunzatoare, la inceput poate fi destul de greu, dar ulterior rezultatele pot fi foarte promitatoare.

De Admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *