Sistemele de dialog de tp in-car ar trebui sa fie setate sa comunice la fel ca si pasagerul care se afla pe scaunul din fata- sustine Jessica Villing, un cercetator in domeniul lingvisticii de la Universitatea din Gothenburg, Suedia. Teza sa de doctorat a prezentat o teorie conform careia masinile inteligente ar trebui sa ia in considerare mai multi factori externi atunci cand se comunica cu soferul. Aceasta sustine ca este important ca astfel de sisteme sa „pastreze linistea in trafic intens, pentru a nu stresa si mai tare soferul, dar sa stie si cand este momentul oportun de a vorbi si de a oferi instructiuni”.
Sistemele curente, cum ar fi dispozitivele turn-by-turn, au tendinta de a vorbi si de a oferi indicatii, indiferent de modul in care soferul se afla- daca este pregatit sa asculte sa nu.
Comunicare cu masina
Cercetarile recente au subliniat sarcina cognitiva pe care astfel de sisteme o au asupra unui conducator auto, calculandu-se ca este nevoie de mai bine de 27 de secunde pentru a se recastiga atentia dupa o conversatie cu Apple Siri. Asadar, Villing a studiat oameni normali in masini normale, care au fost rugati sa conduca pe drumurile publice in timp ce se discuta cu un pasager. „Atunci cand se conduce o masina, nu ar trebui sa te concentrezi pe nimic altceva decat la drum”- sustine Villing, care a adaugat ca de foarte multe ori prefera sa dea mai incet volumul sunetului de la sistemul de navigare pentru ca simte ca isi pierde atentia.
„Mi-ar place sa fac exact opusul: sa opresc ecranul si sa ascult doar sunetul, insa voi avea nevoie de mai multe cercetari pentru a descoperi daca o astfel de interactiune ar fi mai naturala iar informatiile divulgate in orice moment nu ma vor deranja”- mai adauga cercetatoarea.