In caz ca nu stiai, angajatorii isi selecteaza canditatii la un loc de munca, bazandu-se pe cat de atraciv este contul lor de Facebook, a descoperit un nou studiu. Astfel, candidatii a caror imagini au fost evaluate ca fiind extrem de atractive au primit cu 39% mai multe oferte de angajare, comparativ cu oamenii care nu au o fotografie de profil atractiva. De asemenea, oamenii mai atractivi au avut cu 21% mai multe sanse de a primi un feed-back pozitiv, atunci cand recrutorii au cerut mai multe informatii.

Pentru a testa daca aceasta teorie este adevarata sau nu, cercetatorii au trimis mai bine de 2000 de cereri de angajare, cu CV-uri false. Patru fotografii diferite cu barbati, ce au fost realizate intr-o librarie, au fost utilizate pentru a crea profiluri de Facebook false. Astfel, fiecare fotografie a fost analizata de catre 195 persoane, fiind catalogata in functie de atractivitate si personalitate, oferindu-se note intre 1 si 4:1 cel mai atractiv; 4 cel mai putin atractiv.

CV-urile au fost trimise in pereche, existand cate doua CV-uri ale oamenilor care aveau un nivel educational si abilitati diferite. Cele mai atractive fotografii au inclus un barbat care zambeste, pe un fundal albastru, in timp ce cele mai putin atragatoare au dezvaluit un barbat trist pe o banca dintr-un parc.

Verificarea profilului de Facebook

Astfel, pentru a invita un canditat la un interviu de job, angajatorii trebuiau sa faca o diferenta intre acestia si, de aceea, au verificat in secret profilurile lor de Facebook- sustin oamenii de stiinta. Astfel, cercetatorii au descoperit ca efectul a fost mai mare atunci cand candidatii aveau nume de femei, dar si un nivel mai ridicat de educatie. Insa, candidatul cu cea mai favorabila fotografie de profil la Facebook a primit cu 21% mai multe raspunsuri pozitive, prin comparatie cu candidatii care nu aveau o fotografie de profil extraordinara.

De Admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *