Astazi voi vorbi despre optimizarea seo prin advertoriale si despre ceea ce reusim sa facem noi cu succes de peste un an de zile.Daca la inceput (in 2011) putini erau cei care cunosteau efectul advertorialelor,astazi acestea sunt cea mai eficienta metoda pentru o optimizare seo de calitate.Odata cu schimbarile aduse de algoritmul panda, advertorialele au ramas cea mai eficienta metoda de optimizare seo.Astfel dupa update-ul panda , cerea de advertoriale a crescut exponential,asta deoarece site-urile care au fost optimizate cu ajutorul advertorialelor nu au avut de suferit in urma update-ului.
Astfel dupa algoritmul panda, SEO s-a modificat radical penalizand foarte tare site-urile inscrise in directoare (cel mai mult directoare de genul 100 pentru 10 euro) ,mai putin pe cele care accepta doar inscrieri manuale.La fel tot atunci au picat si semnaturile de pe forumuri,comentariile de tip spam de pe bloguri, etc.
In data de 16.10.2012 google a lansat Google disavow links, tool ce va permite sa selectati linkurile pe care doriti ca google sa le ignore(linkuri dofollow catre site-ul dvs).Mai jos gasiti clipul de prezentare , in care Matt Cutts explica cum functioneaza acest tool si sugereaza foarte insistent ca in mod normal nu trebuie sa folositi acest tool , daca nu ati facut campanii de link agresive, inscrieri in directoare etc.
De asemenea acesta avertizeaza sa nu va bazati in totalitate pe acest tool intrucat acesta ar trebui sa fie ultimul pe lista dvs atunci cand vine vorba de inlaturarea unui link si sugereaza totodata sa incercati mai intai sa inlaturati linkul prin alte mijloace si sa nu va bazati in totalitate pe acest tool.
Odata cu lansarea acestui tool cu siguranta aceasta va fi vazut ca „salvarea mult asteptata” pentru cei care si-au inscris site-ul in mii de directoare web si care acum spera sa poate indrepta situatia desi ma indoiesc ca va fi asa.Din ce zice Matt Cuts , inteleg ca in acest moment pentru SEO este mai bine sa obtii linkuri mai putine de valoare mare decat linkuri multe de calitate mica.
Seo prin advertoriale
Ceea ce am zis eu mai sus este de asemenea confirmat de catre expertii in optimizare care lucreaza cu noi,care in ultima vreme au cumparat doar advertoriale de pagerank minim 2.Astfel ei incearca sa construiasca linkuri de calitate bune, de pe bloguri care sunt cat mai apropiate de nisa site-ului pe care il detin.
Pot de asemenea sa afirm , ca nisa a devenit mai importanta decat pagerank-ul , intrucat aceasta este determinanta pentru google , atunci cand stabileste valoarea unui link.Este usor de inteles ca este mai probabil sa primesti un link de pe un site de o nisa apropiata decat linkuri de pe site-uri cu un alt continut , desi dupa parerea mea, nici acestea nu ar trebui evitate pentru ca procesul de link building sa fie natural.
Astfel dragi advertiseri, nu mai evitati blogurile generaliste in incercarea de a posta doar pe bloguri de nisa , intrucat „variatia” este la fel de importanta.
Lungimea articolelor comandate
Cel putin pentru mine , este foarte clar ca lungimea unui articol este determinanta in stabilirea valorii seo pe care acesta o aduce.In mod cert articolele lungi, bine documentate cu linkuri catre diferite site-uri de autoritate mare , printre care se strecoara si un link catre site-ul propiu sunt cele mai bune pentru dvs.Astfel recomand articole de minim 400-500 de cuvinte ,desi acestea sunt mai scumpe.Inteleg ca preferati sa cumparati 2 advertoriale de 200 de cuvinte , decat sa platiti pentru unul de 500 dar google ne-a aratat ca in ultima vreme conteaza mai putin numarul de linkuri si mai mult calitatea acestora.Astfel va zic din propia expierenta ca site-urile care achizitioneaza articole pe bloguri mai lungi, rezista si totodata cresc in timp odata cu „ridicarea stafetei” de catre Google.
Daca considerati ca preturile pentru advertorialele lungi sunt mari , va invit sa scrieti dvs un astfel de articol pentru a vedea cat este de dificil de a redacta unul care depaseste 200 de cuvinte.
Acestea fiind spuse,sper sa mearga treaba ca si pana acum si va urez mult succes in seo.
Orice link continut de vreun articol sponsorizat trebuie sa fie „nofollow”, altfel este acelasi proces de cumparare de link-uri care este penalizat. Deci articole-sponsorizate punct ro(nu merita link) este o platforma banala ce transforma blogurile incepatorilor intr-o mare retea de bloguri cu scopul de a manipula rezultatele din search-uri. Incalca dur guideline-urile Google-ului si nu va dura mult pana cand li se vor da palme peste ochi ca sa se trezeasca.
nu trebuie sa fii invidios:)
Ooo da nu mai pot de invidie(wtf?) lol, dar astfel de lucruri afecteaza online-ul romanesc.
Gandeste-te cat de negativ sunt influentati cei care sunt la inceput cu un blog… de pe urma unei astfel de campanii toti vor avea de suferit(cel mai urat clientii lor pentru ca business-ul lor va disparea din search, pe urma bloggerii cu aceleasi penalizari si cei din urma cei care au investit intr-o astfel de platforma).
Cu disavow, e ca si cum ai crea un site nou, daca rogi oamenii sa scoata link-urile…ghici e un fel de „penalizare” pentru ca pierzi prea multe link-uri… deci nu exista posibiliatate de „undo” sau ctrl+z 🙂
Cea mai simpla cale nu este intotdeauna si cea mai buna si poate ca intr-un final se vor destepta si vor incuraja macar un „nofollow” la articolele sponsorizate.
Pai acum va merge treaba ca unsa(stiu sigur ca ajuta), eu doar am venit cu un sfat pentru viitor, atata tot. Nu trebuie sa te ataci, ia in considerare ca toate retelele de bloguri care au incercat asta au fost inchise (High PR society, Linkvana, ALN, Build My Rank, SEO Link Monster, SEO Link Vine, Blog Blueprint, SEO Nitro, si mai sunt cateva mai mici). De curand am observat ca si cei de la Link Authorithy au inceput sa aibe probleme iar ei la fel merg pe continut unic etc… Orice critica ajuta, nu cred ca am facut anti reclama sau ceva de genul…si alta era treaba daca spuneam ceva inutil 😛 Eu nu am vazut potential in online-ul romanesc pana de curand, mereu am cautat sa lucrez peste hotare chiar daca este mai complicat. Succes in continuare si poate gasiti o solutie la limitele guideline-urilor macar 🙂
Acuma sa iti zic o chestie,am raportat si eu un site de comunicate de presa si nu s-a intamplat nimic.Si ei vand pe fata acolo, adica pret pentru articol cu detalii etc.Blogurile noastre nu sunt publice asadar riscul este mult mai scazut.Mersi de feedback