In filme, supereroii au anumite puteri. Unii sunt puternici, altii sunt rapizi, iar altii au al saptelea simt. Cu toate acestea, exista o anumita abilitate care nu poate fi intensificate in filme: simtul mirosului. In multe feluri, supereroii au abilitati pe care o multime dintre oameni si le doresc, iar cu toate acestea ar fi putin ciudat sa auzi pe cineva ca isi doreste sa miroase ca un supererou. Motivul acestui lucru este simplu: pentru fiecare situatie, nasul nostru detecteaza un anumit miros, si fata de care nu isi poate crea anumite amintiri sau fantezii.
Este o dovada de bun simt fata de cei din jurul tau sa mirosi intotdeauna bine, indiferent de mediul in care te afli, insa, cu siguranta s-a intamplat sa te afli in autobuz sau intr-o incapere in care cineva parca pur si simplu a scapat intreaga sticla de parfum pe el. Chiar daca acel parfum are un miros placut, ce e prea mult strica, si poate transforma intreaga expreienta intr-una ametitoare. Foarte multi oameni, se pare, ca nu stiu cand sa se opreasca din a pulveriza parfum pe ei sau pe haine, iar si mai multi dintre acestia se parfumeaza pentru a acoperi mirosul de transpiratie sau de tigara, fara sa-si dea seama ca mai rau fac.
Parfumul este un accesoriu fara de care nu ne putem lipsi, iar cu ajutorul mirosului descoperim noi povesti si invatam sa cucerim. Insa, trebui sa stii si cum sa te dai cu parfum. Daca intalnesti unul din urmatorii indici inseamna ca ar trebui sa te opresti, pentru ca ai putea sufoca pe cineva:
Parfumul inseamna depresie
Cercetatorii au descoperit ca femeile care se dau cu o cantitate mare de parfum sufera de depresie. Femeile care sufera de depresie isi pierd simtul mirosului. Faptul ca isi pierd simtul mirosului poate fi si unul dintre motivele pentru care femeile ajung sa isi piarda si pofta de mancare. Cercetatorii au descoperit o asociere intre depresie si scaderea simtului olfactiv. Persoanele care sunt deprimate sufera, in acelasi timp, de o scadere a sensibilitatii glandelor olfactive si compenseaza aceasta pierdere prin utilizarea unei cantitati mai mari de parfum. Cercetatorii spera sa dezvolte un „test al mirosului“ care sa ajute la diagnosticarea depresiei.