- Pastreaza legatura cu clientii dupa ce ai finalizat contractele si treaba pe care o aveai cu ei, cu ajutorul biletelelor, a unor apeluri si mesaje inopinate la cateva saptamani dupa livrare, prin newlettere periodice.
- Evita multumirea de sine. Faptul ca un client a fost cu tine si a lucrat alaturi de tine pentru o perioada mai mare de timp, asta nu inseamna ca de acum trebuie sa fiti si prieteni. Afacerile cu afacerile si viata personala cu viata personala. Cel care decide se poate schimba oricand si noi competitori pot sa lucreze si mai din greu pentru a-si pune afacerea pe primul loc, decat o faci tu pe cea pe care o faci deja. Axeaza-te pe castigarea afacerii unui client de fiecare data cand ai o oportunitate de a-l servi.
- Recompenseaza-ti cel mai bun client folosindu-te de programe speciale de loializare proiectate cu nevoile de afaceri ale clientului respectiv in minte. Recompensele pot include puncte bonus pentru cumparaturi, oportunitati de discount, acces avansat catre noi produse sau preturi reduse dedicate serviciilor pentru clienti si multor altora.
- Utilizeaza sistemele tehnologice de informatii cum ar fi programele CRM care face mai usoara colaborarea cu clientii pentru planing, inlocuire si alte servicii cheie care te pot ajuta sa cultivi o relatie de lunga durata cu clientii. Acest tip de tehnologie poate sa fie cheia pentru un management bun al relatiilor cu clientii tai.
In ciuda tuturor eforturilor tale de a oferi cele mai bune servicii pentru cientii tai, problemele nu vor inceta sa apara. Atunci cand ai de-a face cu o situatie dificila in cazul unui client, exista o serie de cateva sfaturi pe care ar trebui sa le ai in minte si sa le aplici de fiecare data.
Nu o lua personal si in nume de rau atunci cand un client se enerveaza ca ceva nu ii place cum a iesit. Daca te vei infuria si tu, il vei pierde de tot ca client, cu siguranta.