In urma cu numai trei ani, Nissan a devenit primul producator care a anuntat ca a realizat prima masina autonoma, care va fi disponibila pentru clienti pana in anul 2020. In timp ce atat consumatorii, cat si expertii din domeniu au notat ca acesta este un deadline agresiv, totusi nu a parut a fi un obiectiv greu de atins. Pe langa toate lucrurile care s-au intamplat in acest timp, se pare ca anuntul celor de la Nissan a facut un favor impresionant pentru industria de masini autonome. Insa, trebuie sa se tina cont de faptul ca, consumatorii nu vor avea incredere in ceea ce nu cunosc, chiar daca tehnologia este validata.
La sfarsitul lunii august 2015, IEEE- cea mai mare organizatie de ingineri din lume- a gazduit un discurs la University of Southern California cu scopul de a discuta despre conditiile din prezent si din viitor a dezvoltarii automobilelor autonome. Expertii din domeniu provin din mai multe domenii, inclusiv din tehnologie, politica si lege.
Vehicle-to-Vehicle si Vehicle-to-Infrastructure
O zona care va continua sa se dezvolte si care va juca un rol major in dezvoltarea ulterioara a vehiculelor autonome va fi aceea Vehicle-to-Vehicle (V2V) dar si Vehicle-to-Infrastructure (V2I). In prezent, masinile autonome sunt conduse de catre tehnologia de viziune computerizata- indiferent ca este Lidar/ Ridar (tehnologie laser sau radar), sau senzori bazati pe camera- care folosesc atunci cand se opereaza pe drumurile publice. Cu toate acestea, V2V si V2I sunt metode de comunicare care vor transforma complet modul in care vedem drumul si interactionam cu mediul.
Atat V2V cat si V2I se dedica dispozitivelor short range communications (DSRC), care lucreaza pe o banda de 5.9 GHz si care pot suporta date private de comunicatii, dar si publice. Pe masura ce timpul va trece, vom observa ca V2V si V2I se vor integra din ce in ce mai mult in urmatorii cinci ani, insa tehnologia va avea nevoie de evaluare constanta, inainte de fi disponibil pentru consumatori.